Books
2021
|
| Wilken, A. A. (2021). Professionalisierung durch Schüler*innen-Mehrsprachigkeit? Englischlehrpersonen im Spannungsfeld zwischen Habitus und Norm. Studien zur Professionsforschung und Lehrerbildung. Bad Heilbrunn: Klinkhardt. |
Book Chapters
forthcoming 2025 |
| Bonnet, A., Hericks, U., Bakels, E. & Wilken, A. (submitted).Professionalisierung in praxeologisch-wissenssoziologischer Perspektive. In: Posch, R., Leonhard, T., Luttenberger, S., Kopp-Sixt, S. M. (Eds.) (in prep) Handbuch Professionalisierung pädagogischer Praxis. Münster: Waxmann. |
2024 |
| Iwers, T., von Dombois, C., Bonnet, A., Wilken, A. (submitted).Tricontinental Teacher Training (TTT): experiences of uncertainty and alienation and its reflection. In Scharfenberg, J.; Stadler-Altmann, U.; Plank, K. & Schlauch, M. (in prep). Effects of Internationalization in Teacher Education. Teacher Education under Review, 2, 2024. |
2022
|
| Wilken, A. & Bonnet, A. (2022). Transformative learning and Professionalization through Uncertainty? – A Case Study of Pre-Service Language Teachers during a STIE. In: Barkhuizen, G. (Ed.), Language Teachers Studying Abroad: Identities, Emotions, and Disruptions. Multilingual Matters (Series: Psychology of Language Learning and Teaching). 256-268.
|
2022 |
| Wilken, A. (2022). Englischlehrpersonen und Ungewissheit. Umgang mit Normen und Differenzerfahrungen. In: Bohnsack, R., Bonnet, A., Hericks, U. (Ed.), Praxeologisch-wissenssoziologische Professionsforschung. Perspektiven aus Früh- und Schulpädagogik, Fachdidaktik und Sozialer Arbeit. Bad Heilbrunn: Klinkhardt. 130-154. Open Access:https://elibrary.utb.de/doi/epdf/10.35468/9783781559738 |
Journal Articles
forthcoming 2025
|
| Wilken, A. A., Schmidt, T., Iwers, T., Hayford, S. K., Glazier, J. A., Dampson, D. G., Bonnet, A. (in prep.). “it was just different (.) but” – A qualitative interview study on moments of disorientation while abroad with a preservice teacher exchange program. In: Wild, K., Grummel, T. (Eds.)Anthology Internationalising Teacher Education. V&R Unipress. |
forthcoming 2025 |
| Schmidt, T., Wilken, A. A., Glazier, J. A., Bonnet, A. (in prep). Theorizing the Tensions: Teachers Participating in Study Abroad. |