Books

2021

                                                       

 

Wilken, A. A. (2021). Professionalisierung durch Schüler*innen-Mehrsprachigkeit? Englischlehrpersonen im Spannungsfeld zwischen Habitus und Norm. Studien zur Professionsforschung und Lehrerbildung. Bad Heilbrunn: Klinkhardt.

 

Book Chapters

forthcoming 2025

 

Bonnet, A., Hericks, U., Bakels, E. & Wilken, A. (submitted).Professionalisierung in praxeologisch-wissenssoziologischer Perspektive. In: Posch, R., Leonhard, T., Luttenberger, S., Kopp-Sixt, S. M. (Eds.) (in prep) Handbuch Professionalisierung pädagogischer Praxis. Münster: Waxmann.

2024

 

Iwers, T., von Dombois, C., Bonnet, A., Wilken, A. (submitted).Tricontinental Teacher Training (TTT): experiences of uncertainty and alienation and its reflection. In Scharfenberg, J.; Stadler-Altmann, U.; Plank, K. & Schlauch, M. (in prep). Effects of Internationalization in Teacher Education. Teacher Education under Review, 2, 2024.

2022

 

 

Wilken, A. & Bonnet, A. (2022). Transformative learning and Professionalization through Uncertainty? – A Case Study of Pre-Service Language Teachers during a STIE. In: Barkhuizen, G. (Ed.), Language Teachers Studying Abroad: Identities, Emotions, and Disruptions. Multilingual Matters (Series: Psychology of Language Learning and Teaching). 256-268.

 

2022

 

Wilken, A. (2022). Englischlehrpersonen und Ungewissheit. Umgang mit Normen und Differenzerfahrungen. In: Bohnsack, R., Bonnet, A., Hericks, U. (Ed.), Praxeologisch-wissenssoziologische Professionsforschung. Perspektiven aus Früh- und Schulpädagogik, Fachdidaktik und Sozialer Arbeit. Bad Heilbrunn: Klinkhardt. 130-154.

Open Access:https://elibrary.utb.de/doi/epdf/10.35468/9783781559738

 

Journal Articles

forthcoming 2025

 

 

Wilken, A. A., Schmidt, T., Iwers, T., Hayford, S. K., Glazier, J. A., Dampson, D. G., Bonnet, A. (in prep.). “it was just different (.) but” – A qualitative interview study on moments of disorientation while abroad with a preservice teacher exchange program. In: Wild, K., Grummel, T. (Eds.)Anthology Internationalising Teacher Education. V&R Unipress.

forthcoming 2025

 

Schmidt, T., Wilken, A. A., Glazier, J. A., Bonnet, A. (in prep). Theorizing the Tensions: Teachers Participating in Study Abroad.